Německý spolkový sněm zpřísnil pravidla pro tzv. „kávové výlety“ a další spotřebitelské zákony

Německý spolkový sněm (Bundestag) schválil předpisy na posílení ochrany spotřebitele v oblasti soutěžního a obchodního práva .

Nová nařízení zahrnují například komplexní oznamovací povinnosti ve prospěch spotřebitelů. V budoucnu budou muset online tržiště, jako je Amazon nebo Ebay, zveřejňovat základní kritéria pro hodnocení výsledků vyhledávání. Kromě toho musí informovat spotřebitele, zda jsou potenciálními smluvními partnery podnikatelé nebo spotřebitelé.

Zákon si klade za cíl chránit zejména starší spotřebitele před nekalými obchodními praktikami. Nový zákon například stanoví nařízení, podle kterého od spotřebitelů nemusí být požadováno, aby platili před koncem dne, kdy je smlouva podepsána, u smluv, ke kterým došlo v rámci nevyžádané návštěvy domova. Kromě toho bude v budoucnu zakázán prodej finančních služeb, doplňků výživy a zdravotnických produktů v rámci tzv. kávových výletů. Pokuty za porušení se zvýší z 1 000 eur na 10 000 eur.

Náš komentář: Zákon má zvýšit ochranu před obchodními praktikami známými v ČR pod názvem „šmejdi“. Z hlediska podnikatelů je třeba si ověřit, zda jejich způsoby prodeje jsou v souladu s budoucími pravidly.